Διάρθρωση Προγράμματος

Για την απόκτηση του διπλώματος μεταπτυχιακών σπουδών είναι υποχρεωτική η επιτυχής παρακολούθηση δεκατεσσάρων μαθημάτων και η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας. Ειδικότερα, το πρόγραμμα των μαθημάτων του προγράμματος διαμορφώνεται ως εξής:

Εξάμηνο Α'

Διοίκηση Επιχειρήσεων

Εξετάζονται οι σύγχρονες διαστάσεις του management στα πλαίσια του σημερινού πολύπλοκου και δυναμικού επιχειρησιακού περιβάλλοντος. Αναλύονται οι λειτουργίες του management, ο ρόλος του manager στην ανάπτυξη ενός παγκόσμιου οργανισμού και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Αναλύεται ο ρόλος της οργανωσιακής συμπεριφοράς, οι σύγχρονες τεχνικές και διαδικασίες επικοινωνίας και διαπραγμάτευσης, η ανάπτυξη πολιτικών διαχείρισης κρίσεων και συγκρούσεων στον εργασιακό χώρο. Εξετάζεται επίσης, ο ρόλος της οργανωσιακής κουλτούρας, οι διαδικασίες διαχείρισης οργανωσιακών αλλαγών, η εισαγωγή και διάχυση καινοτομιών, διαστάσεις πολύ σημαντικές που συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη των σύγχρονων επιχειρήσεων και οργανισμών, καθώς και στην διαρκή προσπάθεια για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και αποδοτικότητάς τους.

Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων

Εξετάζονται ζητήματα που αφορούν σημαντικές θεωρήσεις του όρου «προσωπικότητα» και τη σημασία τους στον επιχειρηματικό κόσμο. Αναλύονται οι βασικές πτυχές και διαστάσεις της σύνδεσης «εργαζόμενος(η) – εργασιακό περιβάλλον –  επιχείρηση - έλεγχος». Διακρίνονται σημαντικές παράμετροι των «εργασιακών ομάδων» και των «επιτροπών». Παρουσιάζεται ο  μηχανισμός της παρακίνησης, καθώς και σημαντικές θεωρήσεις της μαζί με τη σύνδεσή της με την επίδοση και την παραγωγικότητα. Εξετάζονται θέματα διαχείρισης της διαφορετικότητας (π.χ. φύλο, πολυπολιτισμικότητα). Αναλύονται θέματα κατανόησης, συνδιαμόρφωσης και συνεργασίας στο πλαίσιο της σύνδεσης: (α) Σχεδιασμός/Ανάλυση Εργασίας – Εξεύρεση/Επιλογή/Αξιολόγηση Προσωπικού και (β) Εκπαίδευση/Επιμόρφωση Προσωπικού – Απόδοση Εργαζόμενων. Επίσης, αναδεικνύονται οι βασικές πτυχές της επιχειρηματικής Ηθικής, της Ηθικής των εργαζόμενων και της στρατηγικής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και βιωσιμότητας.

Οικονομική των επιχειρήσεων

Εξετάζονται η δομή, οι λειτουργίες, η οργάνωση και οι διαδικασίες που είναι απαραίτητες για τη συγκρότηση και την ανάπτυξη ενός οικονομικού οργανισμού. Επίσης, εξετάζονται ο χαρακτήρας και οι στόχοι της επιχείρησης, η διαδικασία λήψης αποφάσεων, οι εταιρικές στρατηγικές, η διαχείριση της παραγωγικής διαδικασίας και του επιχειρηματικού κόστους, οι αρχές που διέπουν τη λειτουργία της αγοράς, η συμπεριφορά των επιχειρήσεων στο ευρύτερο οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο, οι στρατηγικές αλληλεπιδράσεις τους στις αγορές και ο αντίκτυπός τους στη δομή της αγοράς και την ευημερία, η λειτουργία των Χρηματοπιστωτικών Αγορών και οι  επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, η ανάλυση της αβεβαιότητας και του επιχειρηματικού κινδύνου.

Χρηματοοικονομική Διοίκηση – Ανάλυση Επενδύσεων

Το μάθημα σκοπεύει στη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των συμμετεχόντων στη Χρηματοοικονομική Διοίκηση, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σύγχρονου, παγκοσμιοποιημένου και έντονα ανταγωνιστικού οικονομικού περιβάλλοντος. Επιπλέον το μάθημα αναλύει τις μεθόδους προσδιορισμού του εάν μια επένδυση έχει αποτιμηθεί σωστά από τους επενδυτές στην αγορά. Η σύγχρονη προσέγγιση δίνει έμφαση όχι μόνο στην εκτίμηση των αποδόσεων των επενδύσεων, αλλά και στον κίνδυνο τον οποίο ενέχουν οι επενδύσεις αυτές, πολύ περισσότερο όταν αυτές συνθέτουν ένα χαρτοφυλάκιο.

Εξάμηνο B'

Ψηφιακό Μάρκετινγκ

Η σημερινή εποχή χαρακτηρίζεται από την ψηφιακή οικονομία και την ηλεκτρονική επιχειρηματική δράση. Στα πλαίσια του μαθήματος εξετάζεται το διαδίκτυο, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που προσφέρουν. Συνθήκες που προσφέρουν αποτελεσματικότερη αλληλεπίδραση με τον πελάτη και με χαμηλότερο κόστος επένδυσης. Αναλύονται οι δυνατότητες μετρησιμότητας επιδιώκοντας εταιρική στοχοθεσία προσανατολισμένη στα αποτελέσματα. Εξετάζεται η μεθοδολογία σχεδιασμού, υλοποίησης και βελτίωσης της στρατηγικής ψηφιακής προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. Πραγματοποιείται ενδελεχής ανάπτυξη των ενοτήτων του ψηφιακού μάρκετινγκ προκειμένου να γίνουν αντιληπτές οι προκλήσεις, οι στρατηγικές, οι τεχνικές και τα μοντέλα ανάπτυξης του, με στόχο την βελτίωση του εταιρικού ονόματος. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα διερευνηθούν αντικείμενα όπως η πληροφορική, η διοίκηση επιχειρήσεων και το μάρκετινγκ, προκειμένου να υπάρξει σφαιρική κατάρτιση για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση στρατηγικών και δράσεων ψηφιακής προώθησης πωλήσεων. Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι η συγκριτική ανάλυση των εναλλακτικών τρόπων ψηφιακής προώθησης ανάλογα την αγορά στόχο, και η εύρεση της βέλτιστης λύσης.

Καινοτομία-Επιχειρηματικότητα

Αναλύεται η αναγκαιότητα της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης και του διεθνούς ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Εξετάζονται οι διαστάσεις, το Νομικό Πλαίσιο και τα είδη/ ειδικές μορφές της Επιχειρηματικότητας και της Καινοτομίας. Αναλύονται οι βασικές διαστάσεις και ο ρόλος της κοινωνικής καινοτομίας και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Αναδεικνύεται η διαδικασία ανάπτυξης καινοτομίας και επιχειρηματικότητας με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Παρουσιάζονται στοιχεία ανάπτυξης της δημιουργικότητας καθώς και οι πηγές της καινοτομίας. Αναπτύσσονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες σχετικά με τη σύνταξη σχεδίων /προτάσεων Επιχειρηματικότητας και Καινοτομικών δράσεων, εφαρμόζοντας το μοντέλο του επιχειρηματικού καμβά (Business Canvas Model). Περιγράφονται οι διαφορετικές διαθέσιμες επιλογές επιχειρηματικότητας και καινοτομίας στη διαχείριση εφοδιαστικών αλυσίδων, καθώς και διακρίνονται οι ευκαιρίες σε διάφορες αγορές και διάφορους κλάδους για την ανάπτυξη στρατηγικής αναζήτησης της καινοτομίας.

Χρηματοοικονομική Λογιστική

Παρουσιάζονται οι βασικές έννοιες της λογιστικής που σχετίζονται με το λογιστικό κύκλωμα που ακολουθείται από το λογιστήριο μιας επιχείρησης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σύνταξη των λογιστικών καταστάσεων. Επιπλέον, το μάθημα προσφέρει το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο ώστε να κατανοηθούν και να αφομοιωθούν προχωρημένα θέματα χρηματοοικονομικής λογιστικής, ελεγκτικής και χρηματοοικονομικής ανάλυσης.

Αρχές Μακροοικονομικής και Διεθνούς Οικονομικής

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις βασικές αρχές και εργαλεία της Μακροοικονομικής και της Διεθνούς Οικονομικής ώστε να κατανοήσουν οι φοιτητές το πώς επιδρούν οι μακροοικονομικές και οι εξωτερικές συνθήκες στο επιχειρηματικό περιβάλλον καθώς και στην δραστηριότητα και στην απόδοση των επιχειρήσεων. Οι θεωρητικές παραδόσεις συνδυάζονται με την παρουσίαση Μελετών Περίπτωσης, ασκήσεων και παραδειγμάτων από την Ελληνική Οικονομία και τις οικονομίες άλλων χωρών, και κυρίως των χωρών - μελών της ΕΕ και των ΗΠΑ αλλά και χωρών όπως η Κίνα.

Εξάμηνο Γ' 

Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης

Ένα Πληροφοριακό Σύστημα Διοίκησης παρέχει πληροφορίες που χρειάζονται για να διαχειρίζονται οι οργανισμοί αποδοτικά και αποτελεσματικά σχεδόν το σύνολο των δράσεων τους. Στα πλαίσια του μαθήματος εξετάζονται οι τρεις βασικές πηγές των πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης, οι άνθρωποι, η τεχνολογία, και η πληροφορία. Θα πραγματοποιηθεί ανάλυση στην ομάδα των μεθόδων διαχείρισης πληροφοριών που είναι συνδεδεμένες με την αυτοματοποίηση ή στηρίζουν την λήψη αποφάσεων. Θα δοθεί έμφαση στην μελέτη των πληροφοριακών συστημάτων και στον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν στην ανάπτυξη του ανθρώπινου παράγοντα, ώστε να καταστούν ικανοί και αποτελεσματικοί μάνατζερ. Θα πραγματοποιηθεί μελέτη κυρίως με τη χρήση πληροφοριακών συστημάτων και νέας τεχνολογίας οι προκύπτουσες προκλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορείου. Θα μελετηθεί η αποφασιστική συνδρομή των πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης, στη διαχείριση έργων και τον επιχειρησιακό στρατηγικό σχεδιασμό. Η μελέτη των πληροφοριακών συστημάτων θα αποφέρει γνώση και δυνατότητα εφαρμογής σε φλέγοντα ζητήματα της επιχειρηματικότητας, όπως η επιχειρηματική ευφυία, η εξόρυξη δεδομένων, οι τεχνολογίες πέμπτης γενιάς, και τα υπολογιστικά νέφη.

Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Αλυσίδας Αξίας

Εξετάζονται ζητήματα που αφορούν στον σχεδιασμό και τη λειτουργία εφοδιαστικών αλυσίδων σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Αναλύεται ο ρόλος των εφοδιαστικών αλυσίδων και των αλυσίδων αξίας στη διαμόρφωση επιχειρησιακών και ανταγωνιστικών στρατηγικών των επιχειρήσεων. Εξετάζονται θέματα σχετικά με τη διαχείριση προμηθειών, τη διαχείριση αποθεμάτων και αποθηκών, τη διανομή προϊόντων και τη διαχείριση παραγγελιών. Επιπλέον, εξετάζονται οι ιδιαιτερότητες και τα κύρια εμπλεκόμενα μέρη εφοδιαστικών αλυσίδων και αλυσίδων αξίας σε διάφορους κλάδους. Τέλος, αναδεικνύεται η συμβολή των εφοδιαστικών αλυσίδων στην επίτευξη των στόχων της αειφόρου ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας.

Ποσοτικές Μέθοδοι

Το μάθημα επικεντρώνεται στην ανάλυση δεδομένων και στις στατιστικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται στις διοικητικοοικονομικές εφαρμογές. Το πρώτο μέρος της ενότητας παρουσιάζει μεθόδους για την συλλογή, την περιγραφή και την επεξεργασία δεδομένων στο Excel και το SPSS. Το δεύτερο μέρος της ενότητας εστιάζει στις βασικές στατιστικές μεθόδους ανάλυσης και εξαγωγής συμπερασμάτων. Η ενότητα συνδυάζει τη θεωρία με την πρακτική και οι φοιτητές θα αποκτήσουν εμπράκτως εμπειρία, εφαρμόζοντας τις διάφορες μεθόδους χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα λογισμικά προγράμματα.

Τεχνολογία Λογισμικού και Επεξεργασία Δεδομένων

Στο πλαίσιο του μαθήματος παρουσιάζονται οι βασικές έννοιες προγραμματισμού στην γλώσσα Python και τρόποι για να επεξεργαστεί κανείς δεδομένα με την συγκεκριμένη γλώσσα. Η ύλη περιλαμβάνει πηγαίο κώδικα, αλγορίθμους, αντικειμενοστρεφής σχεδίαση, βάσεις NoSQL και επεξεργασία αρχείων. Διδάσκονται οι συνιστώσες του προγραμματισμού όπως δεσμευμένες λέξεις, εντολές ελέγχου, μέθοδοι και αντικείμενα, κλάσεις, κατασκευαστές, βασικές δομές δεδομένων, εξαιρέσεις, input / output, κληρονομικότητα.

Εξάμηνο Δ' 

Διεθνή Δίκτυα Διανομής & Μεταφορών

Εξετάζεται η δομή και η οργάνωση συστημάτων διανομής και μεταφορών ως προς τη σύνδεση της παραγωγής με την κατανάλωση. Αναλύεται η διάσταση της παγκοσμιοποίησης και πώς επιδρά στον σχεδιασμό και τη λειτουργία των καναλιών διανομής. Εξετάζεται ο παγκόσμιος χάρτης των μεταφορών και η συμβολή των μεταφορικών υπηρεσιών στην οικονομία και την ανάπτυξη. Πραγματοποιείται συγκριτική ανάλυση των εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς και αναδεικνύεται η σημασία των συνδυασμένων μεταφορών και των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που συνδέονται με αυτές. Παρουσιάζονται μέθοδοι σχεδιασμού και λειτουργίας μεταφορικών υπηρεσιών, καθώς και η συμβολή των νέων τεχνολογιών στην εξέλιξη του κλάδου των μεταφορών.

Αλγόριθμοι και Επιχειρηματική Αναλυτική

Το μάθημα έχει ως στόχο να παρουσιάσει στους φοιτητές τις βασικές αρχές και τεχνικές των αλγορίθμων και δομών δεδομένων, με έμφαση σε πραγματικά προβλήματα και στην επιχειρηματική αναλυτική. Μεγάλο μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει την ανάλυση και αξιοποίηση του τεράστιου όγκου δεδομένων (πληροφορίες, προϊόντα, υπηρεσίες κ.α.) που είναι διαθέσιμα στους χρήστες του διαδικτύου και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτό το περιβάλλον με απώτερο στόχο την λήψη διοικητικών αποφάσεων αλλά και την παροχή εξελιγμένων υπηρεσιών.

Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία

Το αντικείμενο της ΜΔΕ πρέπει να έχει ερευνητικό χαρακτήρα και να είναι πρωτότυπο. Η γλώσσα συγγραφής της ΜΔΕ μπορεί να είναι η ελληνική ή η αγγλική. Οδηγίες συγγραφής της ΜΔΕ π.χ. εξώφυλλο, λογότυπο, γραμματοσειρά, ελάχιστος-μέγιστος αριθμός λέξεων κ.λπ. θα δίνονται αναλυτικά στον Οδηγό Σπουδών. Για να εγκριθεί η ΜΔΕ η/ο φοιτήτρια/φοιτητής οφείλει να την υποστηρίξει ενώπιον της εξεταστικής επιτροπής.